Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A felnőttokt. feltérképezése 4
  2007-04-30 11:34:29, hétfő
 
   
  A FELNŐTTOKTATÁS FELTÉKÉPEZÉSE BP. XX. ÉS XXIII. KERÜLETÉBEN

4. Összefoglalás és értékelés

Vizsgálódásom célpontja Soroksár, Bp XXIII. kerületének általános és kulturális, a politikai és a szakmai felnőttképzés vagy továbbképzés területei, működésének feltérképezése. E munka eredménye ez a szakdolgozat. Készítése során újra és újra Soroksárra indultam és mindig Pesterzsébeten, a XX. kerületben "kötöttem ki". Hogy miért? A válasz remélem megtalálható az eddig leírtakban.
4.1. A felnőttképzés helyzete
Soroksár 1997-ben még egyenlőre igazi "fehér lap" (tabula rasa) - nagyon sok ígéretes lehetőséggel - a felnőttképzés és továbbképzés szempontjából. A jövő művelődésszervezőjének, kulturális animátorának, andragógusának: kiaknázásra váró valódi kincsesbánya!

4.2. A felnőttképzés jövőjére vonatkozó perspektívák
- A Botanikuskert teljesen kihasználatlan, a soroksáriak számára ismeretlen, zárt világ. Ezen úgy változtatnék, hogy a soroksári pedagógusokat tanfolyamon felkészíteném arra, hogy a környezetismeret órák, majd a biológia órák egy részét a botanikuskertben tartanák meg. A XXI. század emberének vissza kell találnia a természethez, mert eredetileg annak része. A ma embere már csak a tv-ből, vagy könyvekből ismeri azt a természetet, amely őt körülveszi. Nem ismeri és ezért nem tudja óvni, védeni, élvezni.
- A Dísznövény- és Dendrológiai Tanszékkel a Táncsics Művelődési Háznak kellene fölvennie a kapcsolatot. Soroksárnak kertvárosi jellegét erősíthetné, ha a centrumokból kiköltöző panellakók letelepedve, megtanulhatnának - legalább hobbi szinten - kertészkedni, kertet építeni, szépíteni.
- A Zöldségtermesztési Tanszék munkatársai is indíthatnának tanfolyamokat a Táncsics Művelődési Házban: gyakorlati oktatással egybekötve a Péterimajorban.

Ismeretterjesztő előadássorozatot indítanék szintén a Táncsics Művelődési Házban a Keresztény Európa címmel. Nem szabad figyelmen kívül hagyni azt a tényt, hogy egy keresztény kultúrkörhöz tartozó Európához szeretnénk integrálódni. Minden hittérítő szándék nélkül megismertetném a bibliai történetekkel a részvevőket. Miért? Talán csak azért, ha eljutnak honfitársaink a világhírű párizsi, londoni, drezdai, bécsi, itáliai, esztergomi képtárakba: megértsék a bibliaábrázolások művészi üzenetét. Arról sem kellene megfeledkezni, hogy nem árt, ha tudja egy magyar vállakozó- üzletember, hogy mikor milyen ünnepre készülnek az adott országban, városban, ahova üzleti tárgyalásra indul...

"Egészséges lelkű, vállalkozó szellemű emberek élnek Soroksáron..."

Mondta a pulmonológus főorvos. Csak arról feledkezik meg, hogy a németországi, ausztriai "sógor" számítógépen követi üzleti, és ipari vállalkozásának minden változását. Hol vagyunk mi még ettől? Nem felelőtlenség a rendszerváltoztatás nyolcadik évében elvárni az emberektől, hogy még mindig minden eszköz (tudás, termelőeszköz, induló tőke, valódi kárpótlás) nélkül meg tudjon felelni az új viszonyoknak, követelményeknek?

Mennyi időt, pénzt, energiát takaríthatnának meg a soroksári emberek, ha nem kellene órákat tölteniük utazással ahhoz, hogy megtanulják a számítógép használatát, hogy megtanuljanak egy idegen nyelvet, megtanuljanak gépjáművet vezetni, hogy korszerűsítsék meglévő szakmai ismereteiket, hogy egy keresettebb, jól fizető szakmát tanuljanak a meglévő mellé, hogy felvételi előkészítő-korrepetáló tanfolyamon megszerezhessék a biztonságos tudást, hogy középiskolába, főiskolára járhassanak, vagy a nappalival egyenértékű diplomát szerezhessen távoktatás keretében az átmenetileg otthon lévő, állás nélküli kismama (mint ahogy azt teszik, tehetik évtizedek óta az oly lebecsült, "halszagú" finn "rokonaink")!


4.3. Javaslatok a további kutatás számára

Meg kellene tudni, hogy:

1./ Milyen arányban gátolja a restriktív politika a továbbképzés, felnőttképzés kiépülését Soroksáron?

2./ Vagyis, milyen arányban van jelen az a befolyásoló tényező, hogy évtizedes lemaradást kell az embereknek behozniuk azzal, hogy még csak negyedik éve (sem) dönthetnek önállóan sorsukról? Milyen arányban függ a felnőttoktatás hiánya attól a ténytől, hogy Bp XXIII. kerületében az emberek még csak most kezdik megteremteni az anyagi, gazdasági feltételeit a szellemi "építkezésnek"? De: előbb nem tanulni kell ahhoz, hogy tanultan, képzetten hatékonyabban, eredményesebben dolgozhasson a polgár?

3./ Annál is inkább a tanulással (képzéssel, átképzéssel, továbbképzéssel) kellett volna kezdeni a rendszert változtató oktatáspolitikát ebben a kerületben, mert - a 2.2-es fejezetben említett - a II. világháborút követő "diszkriminációs" politika része volt az erőszakos proletarizálás is. Az 1950-es évek tervgazdálkodását a tervek 150 %-os teljesítése és "túlteljesítése" jellemezte. (Az 1986-os csernobili katasztrófa is elsősorban ilyen "túlteljesítés" miatt következett be.) Ehhez olyan munkásokra volt szükség, akik kötél idegekkel bírták a teljesítménybérben való napi 10-14 órás robotot, minden kommunikációs igény és egyéni megnyilvánulás nélkül! Ez némi magyarázatot ad arra is, hogy: a kerület 50 %-a miért él a létminimum alatt (2.1-es fejezet, 9. oldal)!

4./ Ki kellene sürgősen találni a 40 éven felüliek, a most 50-es éveikben járók számára is valamilyen intézményes, tömeges képzést, mert - az új nyugdíjtörvény alapján: 62 éves nyugdíjkorhatárig kötelezik őket a társadalmi munkamegosztásban való részvételre, miközben képzettebb, 20 év körüli gyermekeik un. "holtvágányon" várnak arra, hogy a helyükbe lépjenek. Ez a réteg a rendszerváltozás potenciális vesztese, jelképes likvidituma, mert őket minden eszköz (tudás, termelőeszköz, induló tőke, valódi kárpótlás) nélkül érte a rendszerváltozás. Lsd: 4.2-es fejezet, 42. oldal!

5./ A "funkcionális analfabétizmus" újratermelődése ebben a kerületben is reális veszélyt jelent. Ugyanis, az ország különböző vidékeiről, de leginkább Pest megyéből bevándorló munkanélküli réteg itt igyekszik (évtizedek óta) letelepedve álláshoz, továbbtanulási lehetőséghez jutni, - hiába. Ennek orvoslására is szükség lenne a felnőttképzésre, mint a közoktatás részére!

Ezt követően lesz létjogosultsága az Európai Bizottság Fehér Könyvében megfogalmazottaknak:

"A közös cselekvés ... többletértékeket is eredményezhet ...például: a tanulók és a dolgozók mobilitásának biztosítását, az európai kvalifikációk általános szintjének nélkülözhetetlen emelését, valamint az iskola és a termelőüzem egymáshoz való közelítését, egy, a szakmunkástanulók mobilitását biztosító programnak és egy európai jogszabálynak köszönhetően; a nyelvi és kulturális sokféleség tiszteletben tartásával egy igazi európai oktatószoftver- és multimédia-iparág kifejlesztését, amelyek a holnap pedagógiai eszközei lesznek. Segíteni kíván ugyanakkor minden olyan nemzeti vagy helyi kezdeményezést amely azt tűzi ki célul, hogy azon fiatalok számára, akik a klasszikus iskolarendszerben már előzetesen kudarcot vallottak, felkínáljon egy, az új információs technológiákra támaszkodó oktatáshoz folyamodó "második" lehetőséget is."

(Édith Cresson - Pádraig Flynn: Az Európai Bizottság Fehér könyve Tanítani és tanulni - A kognitív társadalom felé. 1996.)


5. Jellemzések (abc sorrendben)
Nincs adat.

6. A táblázatok (ábrák) jegyzéke
Nincs adat.



7. A rövidítések jegyzéke

FEEFI - Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet,
JGYTF - Juhász Gyula Tanárképző Főiskola,
JTIF - Jászberényi Tanítóképző Főiskola,
JPTE - Janus Pannonius Tudományegyetem,
MNT - Magyar Népfőiskolai Társaság,
Kft. - Korlátolt felelősségű társaság,
Bt. - Betéti társaság, Kkt. - Közkereseti társaság,
GAMESZ - Gazdasági Munkát Ellátó Szervezet,
Bp - Budapest, ker.-nek - kerületnek, társ. pol. - társadalompolitikai,
szolg. - szolgáltató, sz. - szám, kb - körülbelül, SZJA - személyi jövedelemadó, un. - úgynevezett, össz. - összes, Ft - forint,
MSZP - Magyar Szicialista Párt, KDNP - Kereszténydemokrata Néppárt, MDF - Magyar Demokrata Fórum, FKgP - Független Kisgazdapárt, SZDSZ - Szabad Demokraták Szövetsége,
Fidesz - (akkor még: Fiatal Demokraták Szövetsége) ma: Fidesz Magyar Polgári Párt,
ÉGV - Építőipari Gépesítő Vállalat, OGV - Országos Gumiipari Vállalat, ORSZAK - Országos Szakipari Vállalat,
KÖZGÉP - Középület Gépesítő Vállalat,
KMP - Kommunisták Magyarországi Pártja,
MKM - Művelődési és Közoktatási Minisztérium,
HGV - Heti Világgazdaság, FM - Földművelési Minisztérium,
NB - Nemzeti Bajnokság, BLSZ - Budapesti Labdarúgó Szakosztály,
VOSE - Vasasok Országos Sport Egyesülete,
TB - társadalombiztosítás, IPOSZ - Iparosok Országos Szövetsége,
ENSZ - Egyesült Nemzetek Szervezete,
APEH - Adó és Pénzügyi Ellenőrző Hatóság.



8. Az intézmények jegyzéke

l./ Soroksár Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala
Oktatási- Kulturális és Közművelődési Bizottság
1239, Budapest, Grassalkovich út 162,
Tel.: 287-3155.
Intézményirányítási Csoport:
1239, Budapest, Hősök tere 13.,
Tel.: 287-3155,

2./ Táncsics Művelődési Ház:
1239, Budapest, Grassalkovich út 122-124,
Tel.:286-0262.

3./ Soroksári Helytörténeti- és Mezőgazdasági Múzeum
1238, Budapest, Szitás u. 105.,
Tel.: 287-0083.

4./ Könyvtár 1238, Bp, Grassalkovich út 128.
Tel.: 286-0008.

5./ Egészségügyi Ellátás
1239, Budapest, Táncsics Mihály u. 104.
Tel.: 286-0113.

6./ Soroksári Vállalkozók Szövetsége,
Soroksári Közösségház
1238, Budapest, Grassalkovich út 154.
Tel.: 286-0005.

7./ KEK Dísznövény- és Dendrológiai Tanszék
1238, Budapest, Péterimajor.
Tel.: 287-0472.
KEK Zöoldségtermesztési Tanszék
1238, Budapest, Péterimajor,
Tel.: 287-1319.
KEK Kísérleti Üzem, Botanikus kert,
1238, Budapest, Péterimajor
Tel.: 286-0303.

8./ Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
XX-XXIII. kerületi Szolgáltató Irodája
1201, Budapest, Igló u. 6.

9./ Kézműves Kamara XX-XXIII. kerületi szervezete
Budapest, XX. ker. Mártírok útja 103.

10./ IPOSZ Budapest, XX. ker. Mártírok útja 103.



9. Irodalom jegyzéke

- Heribert Hinzen: Felnőttoktatás Magyarországon és az együttmű-
ködési tervek 2000-ig, Az IIZ/DVV beszámolói, tervei és ajánlásai (IIZ/DVV,Bp,1997.);
- E. Cresson-P. Flynn- Európai Bizottság "Tanítani és tanulni - A kognitív társadalom felé" c. Fehér könyve, Munkaügyi M./Bp/1996.;
- Munkanélküli fiatalok és pályakezdők képzése Szerk: Bánfalvy Csaba-Podrány Sarolta, (IIZ/DVV,Bp,1997.);
- Ifjúsági- és felnőttoktatás, Szerk: H. Bohn-C. Schumann-R. Stang (IIZ/DVV,Bp,1997.);
- Nyelvek, Szerk: H. Bohn-C. Schumann-R. Stan(IIZ/DVV,Bp,1996.);
- Fejlődésorientált felnőttoktatás, szerk: H. Hinzen, IIZ/DVV,Bp,'96.;
- Jörg Knoll: Tanfolyam- és Szeminárium-módszertan, (IIZ/DVV,Bp,1996,)
- Andragógiai olvasókönyv, szerk: Koltai Dénes, Pécs, 1993;
- Koltai D.: A felnőttképzés funkcióváltása történetéhez Pécs/1994;
- Maróti Andor:Módszertan a felnőttek képzéséhez és tájékoztatásához, Bp,1980.;
- Vekerdi László: A tudománynak háza vagyon, IIZ/DVV, Bp,1996.;
- Diósi Pál: Szabad csapatok? IIZ/DVV,Bp,1996.,
- Falvay Károly: "Lélektől-lélekig" (IIZ/DVV, 1997.);
- Új Pedagógiai Szemle felnőttoktatási száma, tanulmányok: Csoma Gy., Maróti A., Magyar E., Lada L. Mayer J., Várnagy M., Szigeti J., valamint az Orsz. Felnőttoktatási Konferencia állásfoglalása/1995/2.
- Korzenszky Richárd: Ezeréves a magyar iskola - de kié a jövő?; Bucskó Marianna: A magyar UNESCO-iskolák EDEN-programjáról
Új Pedagógiai Szemle/1996/12.
- A felnőttképzés tudománya: Csoma Gyula kritikája/Új Pedagógiai Szemle/1996/11.;
- Csoma Gyula: Az iskola "mint olyan" - Vázlat egy kísérlethez/Új Pedagógiai Szemle/1996/6.;
- Szegő Gábor (berlini tudósító): Mi legyek, ha nagy leszek? XXI. századi pályaválasztási prognózisok - tudományos alapon/
Népszabadság/1997.nov.27.;
- XXIII. ker. Önkormányzatának "Táncsics Mihály" művelődési Háza: Szervezeti és Működési Szabályzat/Bp/1997.;
- XX-XXIII. Kerületi Kalauz/MARK KFT-MÉDIA-MIX BT/19996.;
- Budapest főváros PESTERZSÉBET-SOROKSÁR társadalompolitikai és szolgáltató lapjának kiadványai 1991-1997.



10. Tartalomjegyzék

1. Bevezetés...... ........... ........... ........... ........... ........... ........... ....... ..... 1. old.
1.1. A diplomamunka segítőinek bemutatása, ...... ........... .......... 2. "
1.2. Információk a tanulmányról, ennek lefolyásáról, problm. 2. "
2. Felnőttképzés (okt.), művelődés Bp XXIII. ker.-ben......... 5. "
2.1. Keretfeltételek: népesség száma, statisztikai információk 8. "
2.2. Politikai, gazdasági és kulturális helyzet: 10 évvel ezelőtt
és napjainkban...... ........... ........... ........... ........... ........... ............. 10. "
2.3. Kulturális és oktatási helyzetkép: iskolák, főiskolák,
színházak, könyvtárak...... ........... ........... ........... ........... ........... 15. "
2.4. Az önkormányzatok felnőttképzési kezdeményezései, en-
nek szabályozása, tanácsadói irodák...... ........... ........... ......... 28. "
3. Vizsgálatok a továbbképzési atlasz számára a megyeszék-
helyen, illetve a kerületben ...... ........... ........... ........... ............. 31. "
3.1. A vizsgálat szerkezete ...... ........... ........... ........... ........... ........... 31. "
3.1.1. Központi előírások: célok, kutatási kérdések, hipotézisek,
kérdőívek ...... ........... ........... ........... ........... ........... ........... ....... 32. "
3.1.2. Kiegészítések és változtatások a központi előírásokhoz 34. "
3.1.3. A vizsgálatok lefolyása: kezdete, időtartama, problémai 35. "
3.1.4. Az intézmények száma ...... ........... ........... ........... ........... ...... 37. "
3.1.5. Az interjúk lefolytatása a kérdőívek segítségével ......... 39. "
4. Összefoglalás és értékelés ...... ........... ........... ........... ............ 41. "
4.1. A felnőttképzés helyzete ...... ........... ........... ........... ........... ..... 41. "
4.2. A felnőttképzés jövőjére vonatkozó perspektívák ...... ..... 41. "
4.3. Javaslatok a további kutatás számára ...... ........... .............. 43. "
5. Jellemzések (10-30 old.), 6. A táblázatok (nincs adat) 44. "
7. A rövidítések jegyzéke ...... ........... ........... ........... ........... ...... 45. "
8. Az intézmények jegyzéke ...... ........... ........... ........... ........... 46. "
9. Irodalom jegyzéke ...... ........... ........... ........... ........... ............. 47. "
10. Tartalomjegyzék ...... ........... ........... ........... ........... .............. 48. "

Budapest, 1998. április 15.
(Bóna Mária Ilona)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: rendszerváltozás, oktatáspolitikát, követelményeknek, előadássorozatot, megtanulhatnának, botanikuskertben, környezetismeret, önkormányzatának, tájékoztatásához, nélkülözhetetlen, többletértékeket, ismeretterjesztő, takaríthatnának, megszerezhessék, vállalkozásának, létjogosultsága, keretfeltételek, felnőttoktatási, pályaválasztási, tartalomjegyzék, kezdeményezései, tudományegyetem, továbbképzéssel, diszkriminációs, felnőttképzésre, eredményesebben, újratermelődése, kifejlesztését, kezdeményezést, oktatószoftver, önkormányzatok, felnőttoktatás, továbbtanulási, technológiákra, megismertetném, felnőttképzési, szakmai felnőttképzés, válasz remélem, eddig leírtakban, felnőttképzés helyzete, felnőttképzés jövőjére, soroksáriak számára, soroksári pedagógusokat, környezetismeret órák, biológia órák, botanikuskertben tartanák, centrumokból kiköltöző, keresztény kultúrkörhöz, bibliai történetekkel, világhírű párizsi, bibliaábrázolások művészi, magyar vállakozó-, FELNŐTTOKTATÁS FELTÉKÉPEZÉSE BP, Dendrológiai Tanszékkel, Táncsics Művelődési Háznak, Zöldségtermesztési Tanszék, Táncsics Művelődési Házban, Keresztény Európa, Európai Bizottság Fehér Könyvében, Édith Cresson, Pádraig Flynn, Európai Bizottság Fehér, Emberi Erőforrás Fejlesztési Intézet, Juhász Gyula Tanárképző Főiskola, Jászberényi Tanítóképző Főiskola, Janus Pannonius Tudományegyetem, Magyar Népfőiskolai Társaság, Gazdasági Munkát Ellátó Szervezet, Magyar Szicialista Párt, Kereszténydemokrata Néppárt, Magyar Demokrata Fórum, Független Kisgazdapárt, Szabad Demokraták Szövetsége, Fiatal Demokraták Szövetsége, Fidesz Magyar Polgári Párt, Építőipari Gépesítő Vállalat, Országos Gumiipari Vállalat, Országos Szakipari Vállalat, Középület Gépesítő Vállalat, Kommunisták Magyarországi Pártja, Közoktatási Minisztérium, Heti Világgazdaság, Földművelési Minisztérium, Nemzeti Bajnokság, Budapesti Labdarúgó Szakosztály, Vasasok Országos Sport Egyesülete, Iparosok Országos Szövetsége, Egyesült Nemzetek Szervezete, Pénzügyi Ellenőrző Hatóság, Soroksár Önkormányzatának Polgármesteri Hivatala, Oktatási- Kulturális, Közművelődési Bizottság, Intézményirányítási Csoport, Táncsics Művelődési Ház, Soroksári Helytörténeti-, Mezőgazdasági Múzeum, Egészségügyi Ellátás, Táncsics Mihály, Soroksári Vállalkozók Szövetsége, Soroksári Közösségház, Dendrológiai Tanszék, Zöoldségtermesztési Tanszék, Kísérleti Üzem, Budapesti Kereskedelmi, Szolgáltató Irodája, Kézműves Kamara XX-XXIII, IPOSZ Budapest, Heribert Hinzen, Felnőttoktatás Magyarországon, Flynn- Európai Bizottság, Munkaügyi, Bánfalvy Csaba-Podrány Sarolta, Jörg Knoll, Koltai Dénes, Koltai, Maróti Andor, Vekerdi László, Diósi Pál, Falvay Károly, Pedagógiai Szemle, Csoma Gy, Maróti, Magyar, Lada, Mayer, Várnagy, Szigeti, Felnőttoktatási Konferencia, Korzenszky Richárd, Bucskó Marianna, UNESCO-iskolák EDEN-programjáról, Csoma Gyula, Szegő Gábor, Működési Szabályzat, Kerületi Kalauz, MARK KFT-MÉDIA-MIX BT, Bóna Mária Ilona,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Irgalom és ítélet  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Ünnepelj csak  Rögtön puha Mézes Krémes  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Gárdonyi Géza - Április végén  Nagyon furcsa szeretni valakit...  Egyik kedvenc festőm Fernando ...  György napra  Facebookon kaptam  Muratáj  Nehezen engedem  802 esztendeje, 1222. április ...  Facebookon kaptam  A legnagyobb hiánycikk manapsá...  Facebookon kaptam  Ha így haladunk...  Szép estét  Mindenünk, amink van, amit sze...  Nehezen engedem  Amit átélünk,  Aki szeret, annak senki sem id...  Gábor Dénes gondolata  Az elfogadásnak...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Az idő elsodorja létezésünk  Irgalom és ítélet  William Shakespeare idézet  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 24  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Messziről jött ember  Paul David Tripp Április 24  képre írva  Paul David Tripp Április 25  Két ember becsülete  Naplemente  Minden szülő a lényével nevel.  Facebookon kaptam  Kellemes esti időtöltést  A keserű igazság  Facebookon kaptam  Környezetvédelem  Volt egy...  Szent György napi hiedelmek, s...  Paul David Tripp Április 24  Facebookon kaptam  Föld napja április 22  Különös!  Különös!  Beney Zsuzsa  Életművészet  Szép Ernő - Virágzó akácfák  Facebookon kaptam  Jó éjszakát  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztina b...  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 25  Facebookon kaptam  Fodor Ákos költő,  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 25  A legnagyobb hiánycikk manapsá...  Facebookon kaptam  A fenyő nem szép fa, (...)  Beney Zsuzsa - Balatoni elégia  Facebookon kaptam  Ahogy emelkedik a rezgés...  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 24  Kellemes esti időtöltést  Alakot vált...  Facebookon kaptam  Pocsai Piroska - NE SIESS!  A könnyek összegyűjtése  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Önmagaddal nem lehetsz elégede...  Paul David Tripp Április 26  Ma a legtöbb civilizált ember ...  Facebookon kaptam Krisztinától  Föld napja április 22  Facebookon kaptam  Tehetségtelen gyerek nincs.  Búzaszentelés  A Mester kezének érintése  Mosolyogtál már ma?  Szent György napi hiedelmek, s...  A boldogság ült a világvégén  Föld napja április 22  Az embernek a társa: hiányzik.  György napra  A hét szűk esztendő  Búzaszentelés  Facebookon kaptam 
Bejegyzés Címkék
szakmai felnőttképzés, válasz remélem, eddig leírtakban, felnőttképzés helyzete, felnőttképzés jövőjére, soroksáriak számára, soroksári pedagógusokat, környezetismeret órák, biológia órák, botanikuskertben tartanák, centrumokból kiköltöző, keresztény kultúrkörhöz, bibliai történetekkel, világhírű párizsi, bibliaábrázolások művészi, magyar vállakozó-, adott országban, pulmonológus főorvos, soroksári emberek, számítógép használatát, idegen nyelvet, meglévő mellé, biztonságos tudást, nappalival egyenértékű, átmenetileg otthon, további kutatás, restriktív politika, embereknek behozniuk, felnőttoktatás hiánya, rendszert változtató, erőszakos proletarizálás, 1950-es évek, 1986-os csernobili, létminimum alatt, most 50-es, társadalmi munkamegosztásban, helyükbe lépjenek, rendszerváltozás potenciális, ország különböző, közoktatás részére, közös cselekvés, dolgozók mobilitásának, európai kvalifikációk, termelőüzem egymáshoz, szakmunkástanulók mobilitását, európai jogszabálynak, igazi európai, holnap pedagógiai, klasszikus iskolarendszerben, kognitív társadalom, rövidítések jegyzéke, intézmények jegyzéke, felnőttképzés funkcióváltása, felnőttek képzéséhez, tudománynak háza, magyar iskola, magyar UNESCO-iskolák, felnőttképzés tudománya, diplomamunka segítőinek, önkormányzatok felnőttképzési, továbbképzési atlasz, vizsgálat szerkezete, központi előírásokhoz, vizsgálatok lefolyása, intézmények száma, interjúk lefolytatása, kérdőívek segítségével, rendszerváltozás, oktatáspolitikát, követelményeknek, előadássorozatot, megtanulhatnának, botanikuskertben, környezetismeret, önkormányzatának, tájékoztatásához, nélkülözhetetlen, többletértékeket, ismeretterjesztő, takaríthatnának, megszerezhessék, vállalkozásának, létjogosultsága, keretfeltételek, felnőttoktatási, pályaválasztási, tartalomjegyzék, kezdeményezései, tudományegyetem, továbbképzéssel, diszkriminációs, felnőttképzésre, eredményesebben, újratermelődése, kifejlesztését, kezdeményezést, oktatószoftver, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 7719 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1767
  • e Hét: 7275
  • e Hónap: 15879
  • e Év: 51820
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.